Priceless Planet néven olyan platformot hozott létre a Mastercard, amely összehangolja a vállalatok fenntarthatósági törekvéseit. Első lépésként  100 millió fa ültetését tűzték ki célul öt éven belül.

 

Az erdőtelepítés a leghatékonyabb megoldás a globális felmelegedés problémájára. Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) szerint ahhoz, hogy az emberiség a század közepére 1,5 Celsius-fokban korlátozza a globális hőmérsékletemelkedést, egymilliárd hektárnyi fát kellene ültetni világszerte.

Egy ilyen nagyszabású fatelepítéshez azonban több tényezőt is figyelembe kell venni, például a helyi éghajlatot, a megfelelő erdőgazdálkodási gyakorlatokat, vagy éppen a társadalmi hatásokat. Erre fókuszál a Mestercard is, mely az energylivenews.com közlése szerint parntnereivel 5 éven belül 100 millió fát ültet világszerte. Ennek megvalósításáért olyan globális környezetvédelmi szervezetekkel dolgozik együtt, mint a Conservation International és a World Resources Institute (WRI).

A helyi  közösségekkel szorosan együttműködve a Conservation International több mint 29 országban szakemberekkel és 2000 partnerrel jár el a projekt hosszú távú sikeréért. A WRI az erdősítési munkák szigorú felügyeletét ígéri, a terület és a talaj előkészítésétől az ültetésen vagy vetésen keresztül egészen a fiatal erdőállomány ápolásáig, nem beszélve a tájképvédelmi szempontok betartásáról.

A Mastercard egy tanácsadó bizottságot is felállít annak érdekében, hogy valóban hatékony döntések születhessenek a Priceless Planet platformján. A bizottság szakértői a legfrissebb tudományos adatok és háttérinformációk felhasználásával irányítják a programokat és segítik a döntéshozókat.

A koalíció alapító partnerei a Citibank, az IHS Markit, a bunq, a Saks Fifth Avenue, az L. L. Bean, az American Airlines, a New York-i Közlekedési Hatóság, a Transport for London. A résztvevő vállalatok folytatják saját fenntarthatósági stratégiáik végrehajtását is, valamint a Koalíció keretén belül együttműködnek a közös kampányok érdekében.

A Priceless Planet emellett több nagyvárosban is arra ösztönzi a lakosságot, hogy tömegközlekedéssel járjanak gépkocsi helyett, cserébe minden nagyvárosban nagysabású faültetéseket ígérnek. A kezdeményezéshez olyan városok csatlakoztak, mint London, New York, Stockholm, Helsinki, Ankara vagy Barcelona.

A társaság úgy véli, hogy a faültetés a ” leginkább költséghatékony technológia” a szén-dioxid mennyiségének visszaszorítására, bár hozzáteszik, hogy ez nem helyettesíti a vállalatok felelősségét a kibocsátás-csökkentés és az energiahatékony munkahelyek üzemeltetése tekintetében.

A Mastercard további partnerek csatlakozását is várja, hiszen globális fizetési rendszere számos lehetőséget kínál a fentiekhez hasonló kezdeményezésekhez. Az is egy jó út, vélik, ha a kereskedők felajánlják ügyfeleiknek a vásárlások végösszegének felkerekítését, a befolyt összeggel pedig a Priceless Planet célkitűzéseit támogatják.

Nyitókép: Unsplash.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük