A statisztikák szerint hazánkban az emberek 90 százaléka egyetért azzal, hogy az egészség és a környezet érdekében kevesebb vegyszert kellene használnunk. Ez a szemlélet motiválta az Easy Fresh termékcsalád tulajdonosát is, aki feleségét és hármas ikreiket, valamint a környezetüket akarta megóvni a szintetikus és allergén adalékanyagoktól, ezért természetes alapú, környezetkímélő tisztítószereket fejlesztett ki. A termékeket újrahasznosított fröccsöntött műanyagban kínálják, a kiürült flakonokat pedig visszaküldhetjük a gyártónak. 

Egy tavalyi felmérés szerint mára a magyar lakosság 90 százaléka támogatja a vegyszermentes életformát, és 65 százaléka tart attól, hogy a vásárolt tisztítószerek ártanak az egészségének és a környezetnek. A szemléletváltásnak konkrét eredményei is vannak, hiszen alapvetően megváltoztak a tisztítószereinkkel szembeni elvárások: akár mosó- vagy mosogatószerről, öblítőről, folyékony szappanról van szó, a vásárlók igyekeznek környezet- és egészségbarát termékeket választani.

Növényi alapú fejlesztés

Az Easy Fresh Tisztítószercsalád is ennek a gondolkodásnak a mentén jött létre a 2010-es években. A fejlesztő, Dr. Sápi András vegyész, a Szegedi Tudományegyetem adjunktusa, egyetemi tevékenységétől függetlenül dolgozott ki egy bőrkímélő anyagot. A háttérben az állt, hogy környezetkutató felesége érzékeny bőrű, és erre a problémára keresett antiallergén megoldásokat.

Időközben megszülettek hármas ikreik is, a gyerekek megfelelő bőrápolását is biztosítani akarták. Mindehhez járult egy nagyfokú környezettudatosság is a természetvédő és természetjáró család részéről.

Katt ide!

Az ötletből több évnyi fejlesztéssel egy márkacsalád jött létre, amelynek termékei alacsony vegyianyag-tartalmúak, parabén-, formaldehid-, enzim-mentesek, nem adnak hozzájuk optikai fehérítőt és nincs bennük foszfát sem.

Csak hogy ez utóbbi anyag jelentőségét értsük: a foszfátot a tisztítószergyártók előszeretettel alkalmazzák (az elmúlt években sok helyen betiltották). Önmagában ugyan nem mérgező, de a mosószereken keresztül a vízhálózatba jut, megzavarhatja a vízi életformák egyensúlyát. Műtrágyaként a foszfátok gyors alganövekedéshez vezetnek. Ez az úgy nevezett algaterjedés (eutrofizáció) káros hatással van a vízben élő organizmusokra.

Először az Easy Fresh tisztítószerei kerültek piacra (mosógélek, mosogatószerek, folyékony szappanok, öblítők, kézfertőtlenítők), melyek a megszokottakhoz képest teljesen új típusú, ellenőrzött gazdaságból származó növényi alapú alapanyagokat tartalmaznak. A vásárlói érdeklődés egyértelműen elismerést jelzett, András pedig tovább bővítette a palettát, így a Pure Fresh szériát már extra érzékeny bőrűeknek ajánlják.

A hazai fejlesztésű Fresh termékeknek több előnyös tulajdonsága is van

A készítmények egyik lényeges összetevője repceolaj alapú. A tisztítószerek általában mikrorepedéseket okoznak a bőrön, melyeken keresztül az egyes összetevők sebeket hoznak létre a bőrszövetben. Ez kiszáradáshoz, ekcémához és egyéb bőrproblémákhoz vezet. A speciális gyümölcs alapú hatóanyag mellett, a repceolaj alapú hatóanyag megakadályozza a berepedezést, és begyógyítja a már meglévő sérüléseket, tehát bőrápoló és bőrvisszazsírozó hatása is van.

Természetrombolás nélkül is lehet

A Fresh termékek alapanyagai fenntartható gazdaságból származnak, tehát nagy valószínűséggel egyetlen fát sem vágnak ki azért, hogy mi makulátlanul tiszta ruhákban járhassunk. A környezettudatosság része, hogy szegedi kézműves műhelyükben koncentrátumokat is készítenek, a nagyobb kiszerelés pedig kevesebb hulladékkal jár, no meg az alapanyagok csökkentett szén-dioxid és vízlábnyomát tovább redukálják ezzel a törekvéssel. 

A gyártó nagyon büszke arra, hogy tavaly 0 kilogramm hulladékot termeltek, sikerült ugyanis mindent újrahasznosítaniuk, például az újrahasznosított műanyagból való fröccsöntött flakonokat, amelyek visszaválthatóak. Ez az eljárás viszi a terméket a hulladékkezelési piramis tetejének a közelébe.

Tavaly 0 kilogramm hulladékot termeltek, vagyis közelítenek a hulladékkezelési piramis csúcsára!

A visszavett flakonoknak nincs betétdíja, mert András úgy gondolja, hogy közös érdeket szolgál a palack visszaküldése és újrahasznosítása. A szolgáltatás a FoxPostnak is tetszett, ezért az ügy mellé állt: az üres tároló negyven napon belül ingyen visszaküldhető, az üzemben pedig újratöltik azt.

A tulajdonos kiemeli, hogy maguk sem gondolták volna, a vásárlók mennyire kedvelik majd ezt a megoldást. Egyébként pályázatot is írtak ki, amelyben a környezetterhelést csökkentő ötleteiteket megoszthatjátok a gyártóval. A pályázat részleteiről itt olvashattok. 

(x)

Elérhetőség:

https://easyfresh.hu/

webshop: https://easyfresh.hu/webshop/

telefon: +36-30-325-00-21

email: info@easyfresh.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük