Évente mintegy 270 kiló élelmiszert dobunk ki családonként Magyarországon, míg közel egymillióan nehezen jutnak ételhez, és örülnének a feleslegnek. “Élj maradéktalanul!” elnevezéssel most társadalmi célú kampányt indított a Médiaunió Alapítvány az élelmiszerpazarlás visszaszorítása érdekében.

 

Magyarországon fejenként 68 kilogramm élelmiszert dobnak ki a szemetesbe egy év alatt, így az élelmiszerhulladékok több mint a fele a háztartásokból kerül ki. Az Európai Unióban évente 88 millió tonna élelmiszer vész kárba, Magyarországon pedig összesítve, családonként 270 kilogramm.

Egy most induló kampány, a Médiaunió által szervezett ‘Élj maradéktalanul’ idén augusztustól 2021 februárjáig az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálásra, hosszútávon pedig az élelmiszerpazarlás csökkentésére hívja fel a figyelmet.

Magyarországon a legjelentősebb a zöldség és a gyümölcs pazarlása: átlagosan hat kilogramm zöldséget és gyümölcsöt dob ki egy ember egy év során a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) legutóbbi felmérése szerint.

Ennek elsősorban az az oka, hogy a pultokra kitett hibátlan gyümölcsök rászoktatták az embereket arra a téves következtetésre, hogy csak az ehető, ami hibátlan is. A termelőknek így sok árut ki kell dobniuk, gyakran azért, mert nem felelnek meg az áruházláncok minőségi, ezen belül esztétikai feltételeinek.

Hargitai Lilla, a Médiaunió ügyvezető igazgatója a szervezet közleményében kiemeli, hogy a Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, idén a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pályázatát támogatják.

A Magyar Élelmiszerbank 2005 óta működik, és az a céljuk, hogy a hazánkban felhalmozódott élelmiszerfelesleget megóvják a kidobástól, és eljuttassák azoknak, akik rászorulnak. Az utóbbi, járvány sújtotta 4 hónapban átlagosan közel 700 tonna mentett élelmiszer került hozzájuk.

www.eljmaradektalanul.hu honlapon, rádióreklámokban és közterületen konkrét tippeket is adnak arról, mit kell kezdeni a megmaradt élelmiszerrel.

A kampányban részt vesz többek között az Agrárminisztérium (AM), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Agrárgazdasági Kutató Intézet is.

bfn \ gfp

Fotó: Unsplash.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük