Az ökoiskolák diákjai többet tudnak a fenntarthatóságról, mint sok felnőtt

Átadták a 2019. évi Ökoiskola címeket pénteken a fővárosi Balassi Intézetben; 49 köznevelési intézmény az idén először nyerte el, 140 pedig megújította az Ökoiskola címet, és 52 intézmény lett Örökös Ökoiskola.

 

A 2004-ben létrehozott Ökoiskola Címet olyan nevelési-oktatási intézmények kapják meg, amelyek átgondoltan, rendszerszerűen és mindennapi gyakorlatként foglalkoznak a fenntarthatóságra neveléssel: a környezeti és egészségneveléssel, a helyi közösségek számára fontos hagyományok ápolásával, környezettudatos intézmény működtetésével.

A fenntartható fejlődés, a környezet- és klímavédelem ügye egyre többet szerepel a közgondolkodásban, ugyanakkor öröm látni, hogy a magyar iskolarendszer ezt a kérdéskört nemcsak két hónapja, öt hónapja vagy egy éve vette észre. A magyar iskola felismerte és pontosan tudja a felelősségét ebben az ügykörben – mondta a díjátadón Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára.

Az iskolák és a pedagógusok óriási feladatának és felelősségének nevezte, hogy olyan diákok lépjenek ki az iskolapadból, akik “az élő és az élettelen környezet ismeretén alapuló, annak értékeit védő szemléletmóddal rendelkeznek”. Szerinte nélkülözhetetlen, hogy az intézmények felkészítsék a tanulókat a környezettel kapcsolatos állampolgári kötelességek és jogok gyakorlására és megismertessék azokat a társadalmi-gazdasági folyamatokat, amelyek előidézik a környezeti világválság kialakulását.
Pénteken 241 iskola csatlakozott vagy erősítette meg tagságát a már 1040 intézményt számláló Ökoiskola-hálózatban – közölte az MTI.

Vélemény, hozzászólás?