„Vásárlójukként arra kérem Önöket, hogy mihamarabb itthoni üzleteikben is kezdjék el a mosószer, sampon és tusfürdő, mosogatószer utántöltő automaták bevezetését!” – fogalmaz a petíció, melyet a szabad.ahang.hu oldalán írhatsz alá.
Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában és Romániában is működnek már újratöltő automaták a DM és a Rossmann üzleteiben, amellyel hatékonyan csökkentik a felesleges műanyaghulladékokat – jelzi Madarász Csaba, szervező, a kampány ötletgazdája.
“A műanyaghulladékok csökkentése érdekében hajlandó vagyok vásárlóként tenni. Az önök által vezetett cégek az újratöltő automaták hazai bevezetésével kevesebb szemetet termelnek és kényszerítenek vásárlóikra. Ez jó nekünk, fogyasztóknak, jó Önöknek, jó az országunknak, a rajta átfolyó vizeknek és az itt élő lényeknek. Kérem, kezdjék el mihamarabb és tájékoztassanak a bevezetés üteméről!” – fogalmaz a közzététel.
Írd alá, ha szeretnéd, hogy itthon is kevesebb csomagolóanyag kerüljön a hulladéklerakókba. És ne feledd: az sem utolsó szempont, hogy ezek a műanyagok (mikroműanyagok) a kozmetikumokon, tisztítószerek keresztül érintkezve a szervezetünkbe kerülhetnek, több ez irányú kutatás zajlik.
A G7 még novemberben idézte a cseh Novontny hírét (itt) miszerint náluk dm tesztjei után most már a Rossmann is bevezette az automata újratöltő berendezéseit. A vevők az első alkalommal 20 cseh koronáért (260 forintért) megvesznek egy üres flakont, amelynek vonalkódját a töltőautomata leolvassa, és a megfelelő termékkel tölti meg. A gép kinyomtatja a felhasználhatósági határidőt, amit a vásárló felragaszt a flakonra, a következő alkalomtól kezdve pedig már lehet a kiürült flakonnal menni a boltba, és újratölteni.
Megkeresték a hazai Rossman képviseletét, terveznek-e hasonlót. Ezt a választ kapták:
“Nagyon örülünk a cseh Rossmann kezdeményezésnek és kíváncsian várjuk az eredményét. Ugyan egyszerűnek tűnik a megvalósítása ennek a megoldásnak, azért alapos előkészületet igényel, melyhez a beszállítók nyitottsága és az üzletek átalakítása is szükséges. Amint nálunk is várható a csomagolásmentes vegyi áruk és kozmetikumok értékesítése, azonnal kommunikálni fogjuk”.
You may also like
-
Gyenesdiás az első számú klímabarát település
-
A magyarok több mint 80 százalékát érdekli a környezetvédelem és a bolygó állapota
-
A divatipar még mindig több CO2-kibocsátásért felelős, mint a nemzetközi repülőjáratok és a tengeri hajózás együttvéve
-
Magyarországon debütál a Coca-Cola papírpalackja
-
Greenwashing: itthon is sok vállalat igyekszik elhitetni velünk, hogy zöld