A Tabi Stúdió koncepciója, hogy a háztartások alapfelszereléseit újratervezze, környezetbaráttá tegye. A designer cég egy utántölthető fogkrémtubust dobott piacra IKI néven. Bevonta a fejlesztésbe a követőiket is, végül az ő szavazataik döntöttek a márkanévről, a logóról és a csomagolásról is.
Az IKI utántölthető fogkrémet a spanyol Tabi Stúdió designerei, Elena Sancho és Jopes Padro tervezte. Cégük alapvetően környezetkímélőbb márkákon és csomagolásokon dolgozik. Ennek a leghatékonyabb módja, ha csökkentik a csomagolás mennyiségét, és ebben az IKI fogkrém abszolút újdonság. Maga a paszta is természetes, alapanyaga: menta, rozmaring, zsálya, valamint tengeri só.
Elena Sancho a Thedieline-nak elmondta, hogy a formavilágot a Menorca-sziget ihlette.
A sziget több mint 25 éve bioszféra-rezervátum, ahol az egyik legfontosabb törekvés az, hogy a környezetet tiszteletben tartsák. Nincsenek a vendégek kényelmét a természet rovására megcélzó fejlesztések. „A hely az összes olyan értéket képviseli, amelyet keresünk: fenntarthatóság, természet, és elegancia” – jelezte a tervező.
A fogkrém tárolására környezetbarát, esztétikus és kényelmes módot kerestek. Tudták, hogy az emberek nagyon szeretik a kényelmet, ezért sajnos akár a környezet kárára is olyan megoldásokat választanak, amelyek könnyebbé teszik az életüket. Márpedig mi sem egyszerűbb egy üres fogrémes tubust kihajítani a szemétbe.
A projektnek nem volt költségvetése, így a designerek szabadon gondolkodhattak a csomagolásról. Úgy döntöttek, hogy újrahasznosított műanyagot használnak, ez adja a tároló testét és a tartályokat is. A tubus a pumpás szappanok elve szerint műkdöik. Miután kiürült, csak meg kel fordítani a terméket, és kicserélni a a tégelyt.
Az IKI a Covid-19 járványhelyzetében, a karantén alatt született. A tervezők a lakásban töltött hetek során anélkül dolgoztak, hogy személyesen bármiről egyeztethettek volna. Az egész projekt skype-on keresztül jött létre, a közösségi média követők voltak a projekt kurátorai, ők hozták meg a végső döntést.
Fotók: tabistudio.com
About The Author
You may also like
-
Gyenesdiás az első számú klímabarát település
-
A magyarok több mint 80 százalékát érdekli a környezetvédelem és a bolygó állapota
-
A divatipar még mindig több CO2-kibocsátásért felelős, mint a nemzetközi repülőjáratok és a tengeri hajózás együttvéve
-
Magyarországon debütál a Coca-Cola papírpalackja
-
Greenwashing: itthon is sok vállalat igyekszik elhitetni velünk, hogy zöld