A magyar háztartásokban elméletben fontosnak tartják a környezetet kímélő megoldásokat, azonban a háztartási eszközeik kiválasztásában és a szokásaikban nem mindig tartják szem előtt ezeket az értékeket – derült ki az IKEA svéd lakberendezési vállalat megbízásából készült felmérésből.
A reprezentatív felmérés online megkérdezéssel készült 2020. augusztus és szeptember között a Kantar Hoffmann piackutató cég által.
A termékek kiválasztásánál ugyanakkor a környezetvédelem önmagában nem elég erős hívószó a magyaroknak, mivel az is fontos számukra, hogy a környezettudatos termékek használatával pénzt is megtakarítsanak.
Az IKEA három országban végzett kutatásából kiderül, hogy a cseheknél és a szlovákoknál is hasonló a helyzet. A többség, csaknem 60 százalék számára az a leginkább elfogadható megoldás, ha a két szempont összekapcsolódik a vásárlásnál, ugyanakkor a megkérdezettek 36 százaléka kifejezetten az anyagiakat helyezi előtérbe, és 100-ból mindössze 3-an felelték azt, hogy náluk a környezetvédelmi megfontolás szerepel az első helyen.
A vizsgált három országban a válaszadók többsége az energia, a vízfelhasználás, valamint a fogyasztás és ezzel összefüggésben a megtermelt hulladékmennyiség csökkentését nevezte meg olyan elsődleges feladatként, amelynek sikeres teljesítésével a háztartások hozzájárulhatnak a környezet megóvásához.
A magyarok itt kivételnek számítanak:
A magyar vásárlók fele hasznosnak tartja a fogyasztás csökkentését szolgáló és környezettudatos termékeket, ugyanakkor a vizsgált országok közül nálunk a legmagasabb azoknak az aránya, akik a hagyományosakhoz képest drágábbnak érzik ezeket az árucikkeket – mutatott rá az MTI-hez eljuttatott közleményben Tóth Tímea, az IKEA Lakberendezési Kft. fenntarthatósági felelőse a közleményben.
Fotó: Marco Bicca / Unsplash
About The Author
You may also like
-
Ez a szék konkrétan óceáni szemétből készült, és annyira tartós, hogy az év egyik bútora lett
-
Világelső a Soproni Egyetem e-hulladék kezelési módszere
-
Évente akár 50 ezer forintot spórolhatnánk, ha tudatosabbak lennénk a konyhában
-
Ezzel a módszerrel nevelnék környezetvédelemre a gyerekeket
-
Az ökológiai területek növekedését és a biotermékek piacának szélesedését várja idén az ÖMKi