A vezető szépségápolási márkák jövőre sorra vezetik be a samponok újratölthető rendszerét: a P&G-nél új, 100 százalékban újrahasználható alumínium palackot és újrahasznosítható utántöltő tasakot dobnak piacra, amely 60 százalékkal kevesebb műanyag felhasználásával készül.
A Reuters Responsible Business Summit esemény keretében a P&G Beauty a napokban bejelentette hajápolási márkáinak legújabb csomagolási fejlesztését, amellyel a fogyasztók vásárlási és hulladéktermelési szokásainak megváltoztatását célozza meg – írja a ZIP magazin.
2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek új csomagolással jelennek meg, és elősegíti, hogy Európában 200 millió háztartás újrahasznosítsa, csökkentse, vagy újrafelhasználja termelt háztartási hulladékát – közölték a „The Window is Now: Accelerating Sustainability at Home” panelbeszélgetésen.
Ez a lépés hozzájárul ahhoz, hogy a nagyvállalat 2021 végéig 50 százalékkal csökkentse a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag mennyiségét.
A hulladékcsökkentés, újrafelhasználás és újrafeldolgozás együttes erőfeszítéseinek eredményeként így évente 300 millióval kevesebb szűz műanyagflakont állítanak elő.
Az új flakonok újrahasznosított anyagból készülnek. A fenntartható csomagolások terén úttörő fejlesztő, a magyar származású Tom Szaky által alapított TerraCycle évek óta számos projektben működik együtt a Procter&Gamble-lel. A partnerek már 2017-ben létrehozták az első olyan kereskedelemben kapható fogyasztói flakont, amely teljesen újrahasznosított (90%) és tengerpartról származó (10%) műanyagból készült.
Nyitókép: Unsplash
You may also like
-
Ezt a hintalovat használt tévés dobozból építették
-
Ingyen piactérrel segít a kézműveseknek egy vállalkozó a járvány alatt
-
Karácsonykor környezetbarát díszek kerülnek Budapest utcáira
-
Napszemüveg szemétből: Boyan Slat bemutatta az első, tengeri hulladékból készült termékét
-
Mosogatószivacs: ezért a környezet ellensége