Magyarországon debütál a Coca-Cola papírpalackja

Hazánkban vezetik be először a Coca-Cola és a dán Paboco sturtup cég közös fejlesztését, az innovatív papírpalack-prototípust. A csomagolás az év második negyedévében jelenik meg, akkor 2000 darabot dobnak piacra – közölte a cég sajtóközleményében.

Ez lesz az első európai piaci teszt, melynek során a Coca-Cola növényi alapú italát, az AdeZ töltik az új palackba. Mint írták, az ital Magyarország egyik leggyorsabban növekvő online élelmiszer-kiskereskedőjével, a Kifli.hu-val kötött partnerségen keresztül juthat el a fogyasztókhoz.

Azt is közölték, hogy a Coca-Cola 200 italmárkáját szünteti meg, azokat, melyek rosszul teljesítenek.

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack-prototípus része az üdítőital-gyártó Hulladékmentes Világ globális stratégiájának.

A Coca-Cola éves szinten hárommillió tonna műanyagot használ fel a csomagoláshoz, vagyis kétszázezer palack jön le percenként a futószalagokról. Fenntarthatósági stratégiában olyan vállalások szerepelnek, mint például az, hogy a felhasznált csomagolóanyagainak 100 száz százalékának megfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra.

A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100 százalékban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel, amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására.

A jelenlegi prototípusban egyelőre a papírborításon túl a bélés és a kupak újrahasznosítható műanyagból készül. A végső cél egy olyan palack, amely bélésében sem tartalmaz műanyagot, és teljes mértékben újrafeldolgozható papírként. Arról, hogy az új hordozó visszaváltható lesz-e, vagy milyen módon oldják meg a begyűjtését, nem szól a közlemény.

About The Author