Az európaiak 42 százaléka azt állítja, hogy a környezettudatosság miatt idén már lényegesen kevesebbet vásárolt

 Visszafogottabb, egészség- és környezettudatos vásárlás válthatja föl az elmúlt harminc évben jellemző tömegfogyasztást a Cetelem  Körkép 2020 nemzetközi felmérés szerint.

Minden évben felméri az európai fogyasztók általános közérzetét és fogyasztási szokásait a Cetelen Bank. Magyarországon 2006 óta végzik el a kutatást. A legfrissebb Cetelem Körkép szerint a felelősebb fogyasztást megcélzó szemléletváltás már közel egy évtizede elkezdődött, de a koronavírus járvány következtében erőteljes tendenciává vált.

A szemléletváltás ugyanakkor tetten érhető a vásárlási folyamatok alakulásában: az európaiak 42 százaléka állította, hogy kevesebbet fogyaszt az idén, mint három évvel ezelőtt.

A magyarok fogyasztási hajlandóságát gazdasági okok is visszavetették. Míg a Cetelem Körkép adatai szerint a vírus előtt a magyarok 29 százaléka tervezte, hogy kevesebbet költ majd különböző termékekre és szolgáltatásokra a jövőben, addig a korlátozások feloldását követően készült hazai felmérésben már a válaszadók fele állította, hogy az előző évhez képest csökkentené költéseit a következő 6 hónapban.

A felmérés megállapította, hogy a kevesebb vásárlás mellett ugyanakkor a minőségi elvárások nem csökkennek. Ezt a Cetelem a fogyasztói tudatosság javulásával magyarázza, az elemzők úgy látják, hogy kevesebb lesz a pazarlás, népszerűbbek lesznek a fenntartható termékek.

A gyártóknak figyelembe kell venniük, hogy a környezettudatosság már nem csak a kontinens nyugati felében, hanem Kelet-Európában is egyre fontosabb szempont – idézi az MTI a Cetelem a közleményét.

 

Fotó:  Frankie Cordoba / Flickr

________________________________________________________________________

About The Author

Vélemény, hozzászólás?